Parochiebureau

Het Pastoraal Team, het Parochiebestuur en het secretariaat zijn ondergebracht in het parochiebureau. Hier bevindt zich ook de ledenadministratie, de financiele administratie en de drukkerij. Vele vrijwilligers verzorgen hier de logistiek voor de vijf kerken en ondersteunen de pastores in hun werk. Op het secretariaat kunt u terecht voor allerhande vragen zoals het opgeven van misintenties, afspraken met de pastores, de ledenadministratie, kerkbalans, etc.. Bent u niet in de gelegenheid om langs te komen?

Bel of mail ons

Openingstijden Parochiebureau

Momenteel is het parochiebureau enkel telefonisch bereikbaar gedurende de openingstijden. Wij zijn geopend op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 09.00 - 12.30 uur. Op christelijke feestdagen is het Parochiebureau gesloten. In de zomerperiode is er een aangepast rooster. Actuele meldingen hierover treft u aan op onze homepage.

Dringende situatie? 

Indien er sprake is van een zeer dringende situatie (bij een naderend sterfgeval) en het parochiebureau is gesloten, dan kunt u ons noodtelefoonnummer bellen voor een directe afspraak voor het laatste sacrament. Let op: in geval van een overlijden, neemt u eerst contact op met een uitvaartondernemer. Deze neemt contact met ons op voor het regelen van de uitvaart.

Noodtelefoon 06-1292 6779

Deze noodtelefoon wordt beantwoord door vrijwilligers (24/7). Wij vragen u daarom vriendelijk alleen te bellen in geval van een noodsituatie zoals vermeld.

Financiele Administratie

Eén van de afdelingen op het parochiebureau is de Financiële Administratie, waar een financieel medewerker, samen met een aantal vrijwilligers, de boekhouding verzorgt en de incasso's verwerkt. Heeft u vragen over uw kerkbijdrage, uw incasso of andere financiële zaken, dan kunt u altijd contact met ons opnemen en helpen wij u graag verder. Stuurt u dan een berichtje aan administratie@hnpz.nl.

Voor meer informatie, zie ook: doneren, kerkbijdrage, incasso, periodieke gift en nalaten.

Klachten of vragen van algemene aard?

Wij werken dagelijks met vele vrijwilligers op het parochiebureau, die hun uiterste best doen om allerlei logistieke en administratieve zaken af te handelen. Dan kan er wel eens onverhoopt iets mis gegaan. Heeft u vragen of klachten over de gang van zaken op het Parochiebureau? Of heeft u een vraag van algemene aard of over de ledenadministratie? Neemt u dan contact op tijdens openingstijden met Monique van Ierssel. Zij zal dan proberen uw vraag of probleem op te lossen.

Privacyverklaring

De RK parochies in Nederland hebben in het kader van de AVG wetgeving een algemene privacyverklaring die u hier kunt downloaden:  Privacyverklaring_R.-K._Parochies_versie_24_mei_2018.pdf