Dienen

Zoals de Heilige Nicolaas wil de Nicolaasparochie er ook zijn voor hen die dat nodig hebben. Hulp bieden aan een ieder die dat nodig heeft, die daarom vraagt of daarom niet durft te vragen, zonder aanziens des persoons. Door het aangaan van goede contacten met de diverse Zoetermeerse hulpinstanties en de gemeente Zoetermeer willen we iedereen die dat nodig heeft begeleiden op weg naar de juiste hulp. Op deze wijze vullen wij het begrip naastenliefde in, in de gedachte van de Heilige Nicolaas.

Binnen onze parochie dienen wij onze medemens op diverse manieren. Zo is er praktische hulp vanuit de PCI en de Vincentiusvereniging en zijn er op het gebied van Diaconie diverse diaconale activiteiten.

De H. Nicolaasparochie is ook onderdeel van het Diaconaal Centrum Kruispunt, dat is opgericht met als doel een warme en welkome plek te bieden voor iedereen die ondersteuning nodig heeft op welk gebied dan ook of simpelweg behoefte heeft aan een praatje bij een kop koffie. Met een breed scala aan activiteiten en diensten streven we ernaar een positieve impact te hebben op de levens van velen.

Heeft u vragen over diaconale activiteiten in onze parochie? Neemt u dan contact op met Diaken Ronald van Berkel via r.vanberkel@hnpz.nl.