40-Dagen online retraite: Het Licht van Uw Gelaat.

events Di 02 Mrt 2021 | 20:00 – Di 06 Apr 2021 | 20:00 Locatie: Microsoft Teams

Voor iedereen die meer bewust wil toeleven naar Pasen gedurende de 40-dagentijd, organiseren wij 6 bijeenkomsten via Microsoft TEAMS in aansluiting op de online retraite van www.ignatiaansbidden.org

Elke retraite is een innerlijke reis. Zo ook deze retraite. Waarheen deze reis je zal leiden is nog niet bekend. Het is heel goed mogelijk dat je wordt verrast of aangemoedigd, uitgedaagd of geprikkeld door wat er gebeurt. Je kunt verbaasd of angstig worden: misschien laat God doorschemeren dat je een nieuwe richting moet inslaan in je leven - denk aan Maria bij de aankondiging van Jezus' geboorte. Door je gebed vol te houden met een open geest en een groot hart, kom je tot innerlijke rust. God is een God van vertroosting en wacht op het moment waarop Hij je genadig kan zijn (2 Kor 1, 3; Jes 30, 18).

Deze online retraite, geïnspireerd door de ignatiaanse spiritualiteit, is gratis. Deelnemers ontvangen dagelijks om 18.00 uur een gebedsmail. In deze mail staat de meditatie voor de volgende dag. Zo’n meditatie bestaat uit een bijbeltekst en enkele vraagjes die je helpen om de woorden binnen te laten komen in je hart. Je bepaalt zelf hoeveel tijd je hiervoor uittrekt. Kijk zelf naar de mogelijkheden thuis of waar je bent om een plekje van stilte voor jezelf te creëren voor deze dagelijkse meditaties.

Je kunt je aanmelden bij geloofscentrum@hnpz.nl om je ervaringen te delen met andere parochianen die deze retraite volgen. Je krijgt dan een link naar Microsoft-Teams toegestuurd. Tegelijkertijd meldt je je aan bij www.ignatiaansbidden.org voor de online retraite.

Heb je digitaal hulp nodig, geef dit aan in je mail naar het Geloofscentrum. Wij sturen dan een eenvoudig stappenplan om je op weg te helpen.

Als je deze retraite volledig individueel wilt volgen, kan dat natuurlijk ook. Uiteraard is aanmelden bij het Geloofscentrum dan niet nodig. Je meldt je in dit geval alleen aan bij www.ignatiaansbidden.org.

De digitale samenkomsten zijn op dinsdagavonden: 20.00 - 21.00 uur

Van 17 februari tot 2 maart doe je eerst zelfstandig wat ervaring op voor de eerste samenkomst met medeparochianen. De digitale samenkomsten, onder leiding van pastor Ella Feijen, zijn op:
2 maart
9 maart